တစ္ေန႔က ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ ရင္းႏွီးသူတစ္ေယာက္က မိဘေမတၱာကုိ ရည္ညႊန္းဖြဲ႕ဆုိထားတဲ့ selection သီးခ်င္းေတြကုိ လာေပးတယ္။ ဘာအေၾကာင္းေတြေရးထားလဲလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ကေမးမိေတာ့ နားေထာင္ၾကည့္ပါ ... ေကာင္းတယ္ တဲ့။ နားေထာင္ျဖစ္ေအာင္ နားေထာင္ဖုိ႔လည္း သူက အခါခါတုိက္တြန္း ေနျပန္ပါေသးတယ္။ ဒါနဲ႔ အလုပ္နားတုန္း သူေပးထားတဲ့သီခ်င္းေတြကုိ ကြန္ပ်ဴတာထဲထည့္ၿပီး mp3 player ထဲတစ္ဆင့္ထပ္ကူးၿပီးမွ ေအးေအးေဆးေဆး နားေထာင္ၾကည့္မိလုိက္တယ္။
အဲဒီ့သီခ်င္းေတြက ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲကုိ တည့္တည့္မတ္မတ္ႀကီးကုိပဲ ေျပးဝင္သြားေလသလား ေအာင့္ေမ့ရတယ္ ...။ ေကာင္းလြန္းလုိ႔ တစ္ပုဒ္ခ်င္းစီကုိေတာင္ အေသအခ်ာ ခံစားၾကည့္မိတယ္။ လူငယ္ Hip Hop သမားမ်ားရဲ႕ အေဖ့ ေမတၱာအေၾကာင္း၊ အေမ့ေမတၱာအေၾကာင္းေတြကုိ ေဖာ္ညႊန္းေရးဖြဲ႔ၿပီး သီဆုိထားခဲ့တဲ့ Hip Hop သီးခ်င္းေကာင္းေတြပါ။ အခ်ဳိ႕သီးခ်င္းေတြက ၾကားဖူးခဲ့တာေတာ့ၾကာၿပီ။ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ အခုမွ နားေထာင္မိတာ။
ရဲေလးရဲ႕ ထိပ္ဆုံးမွာအေမနဲ႔ အိမ္ဆုိတဲ့သီခ်င္း၊ စုိင္းစုိင္းခမ္းလႈိင္ရဲ႕ အေမအေၾကာင္းအေဖအေၾကာင္း သီခ်င္း(၃)ပုဒ္၊ Black Hole အဖြဲ႕ရဲ႕ Hip Hop အေဖ၊ ၾကက္ဖရဲ႕ တစ္ကုိယ္ေတာ္ခံစားမႈ အေဖသီခ်င္း၊ ေဗ်ာက္အုိးအဖြဲ႕ရဲ႕ အေမသီခ်င္း၊ တခ်ဳိ႕သီခ်င္းေတြ ၾကမ္းတမ္းခဲ့သေလာက္ အေမသီခ်င္းက်ေတာ့ အရမ္းေကာင္းခဲ့တဲ့ ေဂ်ာက္ဂ်က္ရဲ႕ အေမအေၾကာင္း မုဒ္အျပည့္နဲ႔သီခ်င္း၊ နန္းစုရတီစုိးရဲ႕ မုိးမျမင္ေလမျမင္ေတးစီးရီးထဲက အေမသီခ်င္း၊ 9 mm ထဲက မိဘေမတၱာတရားကုိ ေတာင့္တမႈသီခ်င္း၊ ၿဖဳိးေလးရဲ႕ ဟစ္ေဟာ့(ဖ္)လူသား သီခ်င္း၊ အားလုံးေပါင္း (၁၂)ပုဒ္ပါတယ္။ (ေနာက္မွပဲ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ခ်င္းစီက ကၽြန္ေတာ္ႀကဳိက္တဲ့ စာပုိဒ္၊ စာသား၊ တီးလုံးေတြကုိ ျပန္ခံစားၿပီး ေရးျပပါဦးမယ္) ထြက္ခဲ့တာကေတာ့ အတူတူ မဟုတ္ပါဘူး။ အင္တာနက္ေပၚက သီခ်င္းတင္တဲ့ဆုိဒ္ထဲမွာ တစ္ေယာက္ေယာက္က ရွာရွာေဖြေဖြ စုစည္းတင္ေပးထားပုံရတယ္။ ထြက္ခဲ့သမွ် Hip Hop ေတးစီးရီးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ့္အႀကဳိက္ဆုံးကုိေျပာျပပါဆုိရင္ အခုလုိ ေရာသမေမႊေပါင္းစုထားတဲ့ selection သီခ်င္းမ်ဳိးေတြကုိ အႀကဳိက္ဆုံးပဲ။
ဒီသီခ်င္းေတြ နားေထာင္ေနရင္း စာေရးစရာအေၾကာင္းအရာေတြက ေခါင္းထဲမွာ ေပၚလာတယ္။ ေရးမယ္ ေရးမယ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မေရးျဖစ္ခဲ့တဲ့ Hip Hop အေၾကာင္းဟာ အခုမွပဲ စေရးျဖစ္ေတာ့မယ္ထင္ပါတယ္ ...။ Hip Hop ဂီတဟာ ေခတဲ့အရာမဟုတ္ဘူးဆုိတာ သက္ေသျပ မွတ္တုိင္ထူခဲ့တဲ့ သီခ်င္းမ်ာဟု ကၽြန္ေတာ့္အေတြးထဲမွာ ခပ္တုိးတုိးပဲ မွတ္ခ်က္ေတြေပးေနမိတယ္ ...။ ဒါက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕အျမင္ပါ။ Hip Hop ဆုိတာ အေနာက္ႏုိင္ငံက ကပၸလီလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ဂီတတစ္ခုမုိ႔ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ဖီလာဆန္႔က်င္တယ္ဟုတစ္မ်ဳိး၊ အရူးထ ျမဴးၾကြေနတဲ့ ဂီတမဟုတ္တဲ့ ေပါက္ကရ ေအာ္ဆုိေနေသာ သီခ်င္းမ်ားျဖစ္သည္ဟု တစ္မ်ဳိး၊ ေရဗြက္တစ္ခုလုိ၊ ေကာက္ရုိးမီးလုိ ဖ်တ္ကနဲဟုန္းကနဲထၿပီးမွ ျပန္ၿငိမ္သြားတတတ္တဲ့ ရသမေျမာက္ တာရွည္မတည္ၿမဲႏုိင္ေသာ သီခ်င္းမ်ားဟုလည္းေကာင္း၊ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းဆုိတာႀကီးကုိ အေၾကာင္းျပၿပီး လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္တယ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ဖ်က္ဆီးမဲ့ ေတးသီခ်င္းမ်ားဟုလည္းေကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေဝဖန္ရႈတ္ခ် ကဲ့ရဲ႕ၿပီး ဆန္႔က်င္ခဲ့တာေတြ ဒုနဲ႔ေဒးရိွခဲ့ပါတယ္။ အဆုိးဆုံးကေတာ့ Hip Hopဆုိတာ ဂီတမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ဂီတသမ်ားမ်ားက ေဝဖန္ကဲ့ရဲ႕ၾကျခင္းပင္။ Hip Hop နဲ႔ပါတ္သတ္လုိ႔ ကုိယ္တုိင္ႀကဳံခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္ေလးေတြ ျပန္အမွတ္ရေနမိလုိ႔ ထည့္ေရးခ်င္ပါေသးတယ္။
ရန္ကုန္ သႀကၤန္တစ္ခုမွာ နာမည္ႀကီး ေရာခ့္ေတးဂီတ အဖြဲ႕တစ္ခုရဲ႕ ေဖ်ာ္ေျဖေရး စတိတ္ခုံေရွ႕ မူးမူးနဲ႔ ဝင္ကခဲ့တုန္းကေပါ့။ ဒီဝုိင္းထဲမွာ Rapper ေတြပါသလား ... Rocker ေတြသီခ်င္းဆုိေနတာပါ ... Rapper ေတြပါရင္ ေဘးထြက္ေနလုိက္ေနာ့ လုိ႔ Rap ဂီတကုိ ေလွာင္သလုိ၊ ေျပာင္သလုိ၊ ႏွိမ့္ခ်သလုိမ်ဳိးနဲ႔ ပရိတ္သတ္အားေပးမႈကုိ အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး စင္ေပၚက Rocker တစ္ဦး ေအာ္ေျပာခဲ့ဘူးတာ ကုိယ္တုိင္ႀကဳံခဲ့ရဘူးတယ္။ တခ်ဳိ႕ပရိတ္သတ္ေတြေတာ့ ေအာက္ကေနျပန္ၿပီး ေအာ္ဆဲေနပုံရတယ္။ ကယကံရွင္ ထိခုိက္မွာစုိးလုိ႔ ဘယ္သူဘယ္ဝါဆုိတာ ထည့္မေရးေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က Rapper လည္းမဟုတ္ပါဘူး။ Rocker လည္းမလုပ္တတ္ပါဘူး။ ဂီတမွန္ရင္ ဘာမဆုိအားေပးေနမွာပဲ။ ေနာက္ထပ္ဘာဂီတ အမ်ဳိးအစားေတြပဲ ထပ္၍ေပၚလာခဲ့သည္ျဖစ္ေစဦးေတာ့ ဂီတကုိခံစားတတ္တဲ့ နွလုံးသားရိွေနတဲ့အတြက္ ဆက္ၿပီးအားေပးေနရဦးမွာလုိ႔ ရုိးရုိးပဲ ေတြးမိပါတယ္။ ကုိယ္တုိင္သေဘာေပါက္လုိ႔ ရင္နဲ႔လည္းစာနာ နားလည္ထားလုိက္မိတယ္...။
Hip Hop နဲ႔ပါတ္သတ္လုိ႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ကေလးလူႀကီးပါမက်န္ အကုန္သိတဲ့ Acid သီခ်င္းနဲ႔ စတင္ရင္းႏွီးခဲ့ရဘူးပါတယ္ ...။ အသက္(၁၅)ႏွစ္အရြယ္ေလာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ ဂစ္တာတီးတတ္လာေတာ့ စုိင္းစုိင္းခမ္းလႈိင္ရဲ႕ ေဖေဖာ္ဝါရီမွတ္တမ္း သီခ်င္းကုိ စဆုိျဖစ္တာကအစ Hip Hop စာသားေတြရဲ႕ ကာရံနေဘက်နမႈ၊ အလကၤာေျမာက္မႈ၊ ထိထိရွရွစကားလုံးေတြကုိ ရင္ထဲမွာ တိတ္တခုိး ေလးစားအားက်လာမိခဲ့ဘူးတယ္။ ေကာင္းတယ္လုိ႔ေတာ့ အသိအမွတ္ မျပဳခဲ့မိဘူး။
တစ္ခါက ကြန္ပ်ဴတာဖြင့္ရင္း ေဗ်ာက္အုိးရဲ႕ အေမသီခ်င္းကုိ နားေထာင္ေနတုန္း နေဘးနားက ထုိင္ေနတဲ့ အဖြားအုိႏွစ္ဦးက မင္းဖြင့္ထားတဲ့ သီခ်င္းေကာင္းတယ္ ဟုေထာပနာျပဳ ခ်ီးက်ဴးတာခံရဘူးတယ္။ သူတုိ႔ကေတာင္ လုိက္ဆုိေနလုိက္ေသးတယ္။ ဘာတဲ့ အေမ ... အားလုံးအတြက္ရင္ဆုိင္တဲ့အေမ ... သားသမီးမ်ား ခုိလႈံခြင့္ေပး ... ေရလုိၾကည္လင္ စိမ့္စမ္းေအးတစ္ခုလုိပဲ ...။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ရီရေသးတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့ ဆုိဟန္မွာ ငုိသံပါေရာပါလာတတ္ေသးတဲ့ Hip Hop သီခ်င္းေတြ နားေထာင္မိရင္း ကုိယ္တုိင္ မ်က္ရည္ေတာင္က်မိတယ္ ...။ အမွတ္အတုိင္း ဝန္ခံတာပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိယ္က စိတ္ႏုနယ္တာလည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ဳိ႕လည္း ဒီလုိပဲခံစားရတယ္လုိ႔ ေျပာၾကေလတယ္။ လက္ရာေျမာက္တဲ့ အႏုပညာ ဖန္တီးခ်က္တုိင္းဟာ ရင္ကုိ အမွန္တစ္ကယ္ပဲ ထိရွေစတာပါလားဆုိတာ သေဘာက္ေပါက္ နားလည္မိလုိက္ပါတယ္။
တစ္ခုေတာ့ရိွတယ္။ လူသိမ်ားတဲ့ ေဂ်ာက္ဂ်က္လုိ သီခ်င္းမ်ဳိးေတြကုိေတာ့ မေဝဖန္ရဲပါဘူး။ ႀကဳိက္တယ္လုိ႔လည္း မေျပာဝ့ံပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္ မၾကာခဏေတာ့ နားေထာင္ေနမိတာ ဝန္ခံရမွာပဲ...။ ယေန႔ ေခတ္လူငယ္ အမ်ားစုရဲ႕လက္ကုိင္ဖုန္း၊ အိမ္ေဆာင္ mp3 player ေတြထဲမွာ ဒီလုိသီခ်င္းမ်ဳိးေတြ ေနရာယူလာတာကုိေတာ့ အေတာ္ပဲ အံ့ၾသမိတယ္။ ေဂ်ာက္ဂ်က္ထက္ၾကမ္းတဲ့ သီခ်င္းေတြလည္း Hip Hop ေလာကမွာ ရုိက္သတ္လုိ႔ မကုန္ႏုိင္ေအာင္ ေပၚထြက္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ေဂ်ာက္ဂ်က္ဆုိတာေလာက္ေတာ့ သူတုိ႔နဲ႔ယဥ္လုိက္ရင္ ပါမႊားေလးျဖစ္သြားၿပီ။ ယုတ္အစြဆုံး လိဒ္ပုိင္းဆုိင္ရာနဲ႔ ပါတ္သတ္ၿပီး ညစ္ညစ္ညမ္းညမ္းေအာ္ဟစ္ဆုိထားတဲ့ တရားမဝင္ေတးသီးခ်င္းေတြပါ။ ဒီကိစၥနဲ႔ပါတ္သတ္လုိ႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘာမွမေျပာတတ္။ မေဝဖန္တတ္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ပါပဲ။ ရႈေထာင့္အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေတြးၾကည့္၊ သုံးသပ္ၾကည့္မိပါတယ္။ ေျပာရေတာ့ခက္ခက္ပဲ။ ေရွ႕ဆက္ၿပီး ဘာေတြ ျဖစ္လာဦးမလဲဆုိတာကုိသာ စိတ္ဝင္တစားနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ေနမိတယ္။
ေနာက္ပုိင္းမွာ Hip Hop ဂီတရဲ႕ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈေတြဟာ အံမခန္းေလာက္ေအာင္ကုိ လက္ရာေျမာက္ပီျပင္လာခဲ့ပါတယ္။ အၿပဳိင္အဆုိင္ေတးစီးရီးေတြလည္း အသီးသီးထြက္ေပၚလာခဲ့ၾကတယ္။ ဒီေရလႈိင္းတက္သလုိ Hip Hop လႈိင္းလုံးေတြက ျမန္မာျပည္ထဲသုိ႔ တေရြ႕ေရြ႕ဝင္ေရာက္ရုိက္ခတ္သြားလုိက္တာ ေနရာအႏွ႔ံျပန္႔က်ဲသြားတဲ့အထိေအာင္ပါပဲ။ ကေလးလူႀကီးပါမက်န္ေအာင္ အကုန္လုံးသိသြားၾကတယ္။ ျပန္႔က်ဲသြားတဲ့ ေသာင္ျပင္ေပၚက Hip Hop ေရလႈိင္းေတြကုိ လုိက္လံရွင္းလင္းဖုိ႔ရာ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့တဲ့ အေျခအေနကုိ ေရာက္ေနတာေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။ ႏုိင္ငံတကာမွာေရာ၊ ျမန္မာျပည္မွာေရာ Hip Hop ဂီတေရစီးေၾကာင္းဟာ ခရီးတစ္ခုထိ ေပါက္ေရာက္ေနပါၿပီ။ တစ္ခ်ိန္က ဟစ္ေဟာ့ဖ္ဟာ ေရပြက္တစ္ခုပမာ ...ခုေတာ့ မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ ဒီေရေတြတက္သလုိ လႈိင္းဂယက္ေတြ ထခဲ့ပါၿပီ။
Hip Hop ဂီတနဲ႔ ပါတ္သတ္လုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အႏုပညာသမားတုိင္းကုိ ေလးေလးစားစားနဲ႔ အႀကံျပဳခ်င္တာေလး တစ္ခုေတာ့ရိွပါတယ္။ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းထဲလုိက္တဲ့သူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေခတ္ေႏွာင္းေခတ္က်န္ထဲမွာ ေပ်ာ္ပုိက္ေမြ႕ေလ်ာ္ေနသူပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ္ဖန္တီးတဲ့အႏုပညာဟာ လူေတြအတြက္၊ ေလာကအတြက္ ေကာင္းက်ဳိးျပဳ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစမယ့္ အႏုပညာဖန္တီးမႈေတြပဲ ျဖစ္လာေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵတစ္ခုတည္းပါပဲ ...။
အဲဒီ့သီခ်င္းေတြက ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲကုိ တည့္တည့္မတ္မတ္ႀကီးကုိပဲ ေျပးဝင္သြားေလသလား ေအာင့္ေမ့ရတယ္ ...။ ေကာင္းလြန္းလုိ႔ တစ္ပုဒ္ခ်င္းစီကုိေတာင္ အေသအခ်ာ ခံစားၾကည့္မိတယ္။ လူငယ္ Hip Hop သမားမ်ားရဲ႕ အေဖ့ ေမတၱာအေၾကာင္း၊ အေမ့ေမတၱာအေၾကာင္းေတြကုိ ေဖာ္ညႊန္းေရးဖြဲ႔ၿပီး သီဆုိထားခဲ့တဲ့ Hip Hop သီးခ်င္းေကာင္းေတြပါ။ အခ်ဳိ႕သီးခ်င္းေတြက ၾကားဖူးခဲ့တာေတာ့ၾကာၿပီ။ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ အခုမွ နားေထာင္မိတာ။
ရဲေလးရဲ႕ ထိပ္ဆုံးမွာအေမနဲ႔ အိမ္ဆုိတဲ့သီခ်င္း၊ စုိင္းစုိင္းခမ္းလႈိင္ရဲ႕ အေမအေၾကာင္းအေဖအေၾကာင္း သီခ်င္း(၃)ပုဒ္၊ Black Hole အဖြဲ႕ရဲ႕ Hip Hop အေဖ၊ ၾကက္ဖရဲ႕ တစ္ကုိယ္ေတာ္ခံစားမႈ အေဖသီခ်င္း၊ ေဗ်ာက္အုိးအဖြဲ႕ရဲ႕ အေမသီခ်င္း၊ တခ်ဳိ႕သီခ်င္းေတြ ၾကမ္းတမ္းခဲ့သေလာက္ အေမသီခ်င္းက်ေတာ့ အရမ္းေကာင္းခဲ့တဲ့ ေဂ်ာက္ဂ်က္ရဲ႕ အေမအေၾကာင္း မုဒ္အျပည့္နဲ႔သီခ်င္း၊ နန္းစုရတီစုိးရဲ႕ မုိးမျမင္ေလမျမင္ေတးစီးရီးထဲက အေမသီခ်င္း၊ 9 mm ထဲက မိဘေမတၱာတရားကုိ ေတာင့္တမႈသီခ်င္း၊ ၿဖဳိးေလးရဲ႕ ဟစ္ေဟာ့(ဖ္)လူသား သီခ်င္း၊ အားလုံးေပါင္း (၁၂)ပုဒ္ပါတယ္။ (ေနာက္မွပဲ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ခ်င္းစီက ကၽြန္ေတာ္ႀကဳိက္တဲ့ စာပုိဒ္၊ စာသား၊ တီးလုံးေတြကုိ ျပန္ခံစားၿပီး ေရးျပပါဦးမယ္) ထြက္ခဲ့တာကေတာ့ အတူတူ မဟုတ္ပါဘူး။ အင္တာနက္ေပၚက သီခ်င္းတင္တဲ့ဆုိဒ္ထဲမွာ တစ္ေယာက္ေယာက္က ရွာရွာေဖြေဖြ စုစည္းတင္ေပးထားပုံရတယ္။ ထြက္ခဲ့သမွ် Hip Hop ေတးစီးရီးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ့္အႀကဳိက္ဆုံးကုိေျပာျပပါဆုိရင္ အခုလုိ ေရာသမေမႊေပါင္းစုထားတဲ့ selection သီခ်င္းမ်ဳိးေတြကုိ အႀကဳိက္ဆုံးပဲ။
ဒီသီခ်င္းေတြ နားေထာင္ေနရင္း စာေရးစရာအေၾကာင္းအရာေတြက ေခါင္းထဲမွာ ေပၚလာတယ္။ ေရးမယ္ ေရးမယ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မေရးျဖစ္ခဲ့တဲ့ Hip Hop အေၾကာင္းဟာ အခုမွပဲ စေရးျဖစ္ေတာ့မယ္ထင္ပါတယ္ ...။ Hip Hop ဂီတဟာ ေခတဲ့အရာမဟုတ္ဘူးဆုိတာ သက္ေသျပ မွတ္တုိင္ထူခဲ့တဲ့ သီခ်င္းမ်ာဟု ကၽြန္ေတာ့္အေတြးထဲမွာ ခပ္တုိးတုိးပဲ မွတ္ခ်က္ေတြေပးေနမိတယ္ ...။ ဒါက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕အျမင္ပါ။ Hip Hop ဆုိတာ အေနာက္ႏုိင္ငံက ကပၸလီလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ဂီတတစ္ခုမုိ႔ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ဖီလာဆန္႔က်င္တယ္ဟုတစ္မ်ဳိး၊ အရူးထ ျမဴးၾကြေနတဲ့ ဂီတမဟုတ္တဲ့ ေပါက္ကရ ေအာ္ဆုိေနေသာ သီခ်င္းမ်ားျဖစ္သည္ဟု တစ္မ်ဳိး၊ ေရဗြက္တစ္ခုလုိ၊ ေကာက္ရုိးမီးလုိ ဖ်တ္ကနဲဟုန္းကနဲထၿပီးမွ ျပန္ၿငိမ္သြားတတတ္တဲ့ ရသမေျမာက္ တာရွည္မတည္ၿမဲႏုိင္ေသာ သီခ်င္းမ်ားဟုလည္းေကာင္း၊ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းဆုိတာႀကီးကုိ အေၾကာင္းျပၿပီး လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္တယ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ဖ်က္ဆီးမဲ့ ေတးသီခ်င္းမ်ားဟုလည္းေကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေဝဖန္ရႈတ္ခ် ကဲ့ရဲ႕ၿပီး ဆန္႔က်င္ခဲ့တာေတြ ဒုနဲ႔ေဒးရိွခဲ့ပါတယ္။ အဆုိးဆုံးကေတာ့ Hip Hopဆုိတာ ဂီတမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ဂီတသမ်ားမ်ားက ေဝဖန္ကဲ့ရဲ႕ၾကျခင္းပင္။ Hip Hop နဲ႔ပါတ္သတ္လုိ႔ ကုိယ္တုိင္ႀကဳံခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္ေလးေတြ ျပန္အမွတ္ရေနမိလုိ႔ ထည့္ေရးခ်င္ပါေသးတယ္။
ရန္ကုန္ သႀကၤန္တစ္ခုမွာ နာမည္ႀကီး ေရာခ့္ေတးဂီတ အဖြဲ႕တစ္ခုရဲ႕ ေဖ်ာ္ေျဖေရး စတိတ္ခုံေရွ႕ မူးမူးနဲ႔ ဝင္ကခဲ့တုန္းကေပါ့။ ဒီဝုိင္းထဲမွာ Rapper ေတြပါသလား ... Rocker ေတြသီခ်င္းဆုိေနတာပါ ... Rapper ေတြပါရင္ ေဘးထြက္ေနလုိက္ေနာ့ လုိ႔ Rap ဂီတကုိ ေလွာင္သလုိ၊ ေျပာင္သလုိ၊ ႏွိမ့္ခ်သလုိမ်ဳိးနဲ႔ ပရိတ္သတ္အားေပးမႈကုိ အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး စင္ေပၚက Rocker တစ္ဦး ေအာ္ေျပာခဲ့ဘူးတာ ကုိယ္တုိင္ႀကဳံခဲ့ရဘူးတယ္။ တခ်ဳိ႕ပရိတ္သတ္ေတြေတာ့ ေအာက္ကေနျပန္ၿပီး ေအာ္ဆဲေနပုံရတယ္။ ကယကံရွင္ ထိခုိက္မွာစုိးလုိ႔ ဘယ္သူဘယ္ဝါဆုိတာ ထည့္မေရးေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က Rapper လည္းမဟုတ္ပါဘူး။ Rocker လည္းမလုပ္တတ္ပါဘူး။ ဂီတမွန္ရင္ ဘာမဆုိအားေပးေနမွာပဲ။ ေနာက္ထပ္ဘာဂီတ အမ်ဳိးအစားေတြပဲ ထပ္၍ေပၚလာခဲ့သည္ျဖစ္ေစဦးေတာ့ ဂီတကုိခံစားတတ္တဲ့ နွလုံးသားရိွေနတဲ့အတြက္ ဆက္ၿပီးအားေပးေနရဦးမွာလုိ႔ ရုိးရုိးပဲ ေတြးမိပါတယ္။ ကုိယ္တုိင္သေဘာေပါက္လုိ႔ ရင္နဲ႔လည္းစာနာ နားလည္ထားလုိက္မိတယ္...။
Hip Hop နဲ႔ပါတ္သတ္လုိ႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ကေလးလူႀကီးပါမက်န္ အကုန္သိတဲ့ Acid သီခ်င္းနဲ႔ စတင္ရင္းႏွီးခဲ့ရဘူးပါတယ္ ...။ အသက္(၁၅)ႏွစ္အရြယ္ေလာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ ဂစ္တာတီးတတ္လာေတာ့ စုိင္းစုိင္းခမ္းလႈိင္ရဲ႕ ေဖေဖာ္ဝါရီမွတ္တမ္း သီခ်င္းကုိ စဆုိျဖစ္တာကအစ Hip Hop စာသားေတြရဲ႕ ကာရံနေဘက်နမႈ၊ အလကၤာေျမာက္မႈ၊ ထိထိရွရွစကားလုံးေတြကုိ ရင္ထဲမွာ တိတ္တခုိး ေလးစားအားက်လာမိခဲ့ဘူးတယ္။ ေကာင္းတယ္လုိ႔ေတာ့ အသိအမွတ္ မျပဳခဲ့မိဘူး။
တစ္ခါက ကြန္ပ်ဴတာဖြင့္ရင္း ေဗ်ာက္အုိးရဲ႕ အေမသီခ်င္းကုိ နားေထာင္ေနတုန္း နေဘးနားက ထုိင္ေနတဲ့ အဖြားအုိႏွစ္ဦးက မင္းဖြင့္ထားတဲ့ သီခ်င္းေကာင္းတယ္ ဟုေထာပနာျပဳ ခ်ီးက်ဴးတာခံရဘူးတယ္။ သူတုိ႔ကေတာင္ လုိက္ဆုိေနလုိက္ေသးတယ္။ ဘာတဲ့ အေမ ... အားလုံးအတြက္ရင္ဆုိင္တဲ့အေမ ... သားသမီးမ်ား ခုိလႈံခြင့္ေပး ... ေရလုိၾကည္လင္ စိမ့္စမ္းေအးတစ္ခုလုိပဲ ...။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ရီရေသးတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့ ဆုိဟန္မွာ ငုိသံပါေရာပါလာတတ္ေသးတဲ့ Hip Hop သီခ်င္းေတြ နားေထာင္မိရင္း ကုိယ္တုိင္ မ်က္ရည္ေတာင္က်မိတယ္ ...။ အမွတ္အတုိင္း ဝန္ခံတာပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိယ္က စိတ္ႏုနယ္တာလည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ဳိ႕လည္း ဒီလုိပဲခံစားရတယ္လုိ႔ ေျပာၾကေလတယ္။ လက္ရာေျမာက္တဲ့ အႏုပညာ ဖန္တီးခ်က္တုိင္းဟာ ရင္ကုိ အမွန္တစ္ကယ္ပဲ ထိရွေစတာပါလားဆုိတာ သေဘာက္ေပါက္ နားလည္မိလုိက္ပါတယ္။
တစ္ခုေတာ့ရိွတယ္။ လူသိမ်ားတဲ့ ေဂ်ာက္ဂ်က္လုိ သီခ်င္းမ်ဳိးေတြကုိေတာ့ မေဝဖန္ရဲပါဘူး။ ႀကဳိက္တယ္လုိ႔လည္း မေျပာဝ့ံပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္ မၾကာခဏေတာ့ နားေထာင္ေနမိတာ ဝန္ခံရမွာပဲ...။ ယေန႔ ေခတ္လူငယ္ အမ်ားစုရဲ႕လက္ကုိင္ဖုန္း၊ အိမ္ေဆာင္ mp3 player ေတြထဲမွာ ဒီလုိသီခ်င္းမ်ဳိးေတြ ေနရာယူလာတာကုိေတာ့ အေတာ္ပဲ အံ့ၾသမိတယ္။ ေဂ်ာက္ဂ်က္ထက္ၾကမ္းတဲ့ သီခ်င္းေတြလည္း Hip Hop ေလာကမွာ ရုိက္သတ္လုိ႔ မကုန္ႏုိင္ေအာင္ ေပၚထြက္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ေဂ်ာက္ဂ်က္ဆုိတာေလာက္ေတာ့ သူတုိ႔နဲ႔ယဥ္လုိက္ရင္ ပါမႊားေလးျဖစ္သြားၿပီ။ ယုတ္အစြဆုံး လိဒ္ပုိင္းဆုိင္ရာနဲ႔ ပါတ္သတ္ၿပီး ညစ္ညစ္ညမ္းညမ္းေအာ္ဟစ္ဆုိထားတဲ့ တရားမဝင္ေတးသီးခ်င္းေတြပါ။ ဒီကိစၥနဲ႔ပါတ္သတ္လုိ႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘာမွမေျပာတတ္။ မေဝဖန္တတ္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ပါပဲ။ ရႈေထာင့္အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေတြးၾကည့္၊ သုံးသပ္ၾကည့္မိပါတယ္။ ေျပာရေတာ့ခက္ခက္ပဲ။ ေရွ႕ဆက္ၿပီး ဘာေတြ ျဖစ္လာဦးမလဲဆုိတာကုိသာ စိတ္ဝင္တစားနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ေနမိတယ္။
ေနာက္ပုိင္းမွာ Hip Hop ဂီတရဲ႕ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈေတြဟာ အံမခန္းေလာက္ေအာင္ကုိ လက္ရာေျမာက္ပီျပင္လာခဲ့ပါတယ္။ အၿပဳိင္အဆုိင္ေတးစီးရီးေတြလည္း အသီးသီးထြက္ေပၚလာခဲ့ၾကတယ္။ ဒီေရလႈိင္းတက္သလုိ Hip Hop လႈိင္းလုံးေတြက ျမန္မာျပည္ထဲသုိ႔ တေရြ႕ေရြ႕ဝင္ေရာက္ရုိက္ခတ္သြားလုိက္တာ ေနရာအႏွ႔ံျပန္႔က်ဲသြားတဲ့အထိေအာင္ပါပဲ။ ကေလးလူႀကီးပါမက်န္ေအာင္ အကုန္လုံးသိသြားၾကတယ္။ ျပန္႔က်ဲသြားတဲ့ ေသာင္ျပင္ေပၚက Hip Hop ေရလႈိင္းေတြကုိ လုိက္လံရွင္းလင္းဖုိ႔ရာ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့တဲ့ အေျခအေနကုိ ေရာက္ေနတာေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။ ႏုိင္ငံတကာမွာေရာ၊ ျမန္မာျပည္မွာေရာ Hip Hop ဂီတေရစီးေၾကာင္းဟာ ခရီးတစ္ခုထိ ေပါက္ေရာက္ေနပါၿပီ။ တစ္ခ်ိန္က ဟစ္ေဟာ့ဖ္ဟာ ေရပြက္တစ္ခုပမာ ...ခုေတာ့ မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ ဒီေရေတြတက္သလုိ လႈိင္းဂယက္ေတြ ထခဲ့ပါၿပီ။
Hip Hop ဂီတနဲ႔ ပါတ္သတ္လုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အႏုပညာသမားတုိင္းကုိ ေလးေလးစားစားနဲ႔ အႀကံျပဳခ်င္တာေလး တစ္ခုေတာ့ရိွပါတယ္။ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းထဲလုိက္တဲ့သူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေခတ္ေႏွာင္းေခတ္က်န္ထဲမွာ ေပ်ာ္ပုိက္ေမြ႕ေလ်ာ္ေနသူပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ္ဖန္တီးတဲ့အႏုပညာဟာ လူေတြအတြက္၊ ေလာကအတြက္ ေကာင္းက်ဳိးျပဳ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစမယ့္ အႏုပညာဖန္တီးမႈေတြပဲ ျဖစ္လာေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵတစ္ခုတည္းပါပဲ ...။
စာဖတ္သူအား အစဥ္ေလးစားလ်က္ ...
စံလင္းထြန္း
(မိမိစိတ္ခံစားခ်က္ အေတြးအျမင္မ်ားေပၚ တည္းမွီၿပီး စာဖတ္သူအတြက္ အသိတစ္ခုရေစခ်င္ေသာ ေစတနာသန္႔သန္႔ျဖင့္ ေရးသားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ တစ္စုံတစ္ေယာက္အား ထိခုိက္လုိေသာ မသုိးမသန္႔ စိတ္မ်ားျဖင့္ ေရးသားခဲ့ျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္း ႀကဳိတင္ဝန္ခံပါရေစ။ အကယ္၍ စာဖတ္သူအေနႏွင့္ အေၾကာင္းတစ္စုံတစ္ရာ တုိက္ဆုိင္မႈ ရိွခဲ့မည္ဆုိပါက မရင့္က်က္ေသးတဲ့ မိမိစာအေရးအသားေတြအတြက္ သည္းခံ ခြင့္လႊတ္ နားလည္ေပးႏုိင္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။)
photo copy from google image.
1 comment:
ကၽြန္ေတာ္လည္း ေနာက္ဆံုး ေဂ်ာက္ဂ်က္ကေန classic ျဖစ္တဲ႔ ေလဘာတီမျမရင္ သီခ်င္းေတြအထိ အကုန္လံုးခံစားလို႔ရတယ္ဗ်။ ဒါမွ ဒါျဖစ္ေနတဲ႔ သူေတြကေတာ႔ အရူးေတြလို႔ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ကိုယ္ၾကိဳက္တာ ကိုယ္လုပ္ခြင္႔ရွိတဲ႔ေလာကၾကီးမွာ သူမ်ားအၾကိဳက္ကိုေတာ႔ ေလွာင္ေျပာင္ ႏွိမ္ခ်တတ္တဲ႔လူမ်ိဳးေတြ အမ်ားၾကီးရွိေသးတယ္။ အဲ႔လိုလူေတြကေတာ႔ အဂၤါစံုလွ်က္ လူစဥ္မမွီသူမ်ားလို႔ပဲ ေခါင္းစဥ္တပ္ခ်င္မိတယ္။
ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ ေဂ်ာက္ဂ်က္ကို ၾကိဳက္သည္မၾကိဳက္သည္ကေတာ႔ ကိုယ္႔ဆႏၵနဲ႔ကိုယ္မို႔ ဘယ္သူ႔ အျမင္ကိုမွ ဂရုမစိုက္သင္႔ပါဘူး။ ပင္ပန္းပါတယ္ အဲ႔လိုဂရုစိုက္ေနတာ။ သူမ်ားကို မထိခိုက္ဖို႔ပဲလိုတာပါ။ ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္ တိတ္တခိုးၾကိတ္ ႏွစ္သက္ေနတာက ဘယ္သူ႔မွ ထိခိုက္တာမွမဟုတ္ပဲေလ။
ျပီးေတာ႔ ဘယ္ေကာင္မေတြကို ဘယ္လို ျဖဳတ္ခဲ႔တယ္။ ဘယ္လိုငါ ခ်ခဲ႔တယ္လို႔ ေဂ်ာက္ဂ်က္မဆိုခဲ႔ဖူးတာကို ေတာ႔ အသိအမွတ္ျပဳမိတယ္။ :D
သူ႔သီခ်င္းေတြ ျပန္ၾကည္႔ရင္...အခ်ိဳးမေျပတဲ႔ ျပည္႔တန္ဆာမေတြအေၾကာင္း ေလွာင္ေျပာင္ သေရာ္ျပီး ေစာင္းေျမာင္းေရးဖြဲ႔ထားတာနဲ႔ ရန္ျဖစ္တဲ႔သီခ်င္းေတြပဲရွိတယ္။ ဘယ္ေကာင္မကို ဘယ္လို လုပ္ခဲ႔တယ္ဆိုတာေတြ မပါဘူး။
စာေရးထားတာေတြ အမ်ားၾကီးဖတ္သြားတယ္။
ေရးထားတာေကာင္းတယ္။ ဆက္လက္အားေပးေနပါဦးမယ္။ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ။
Post a Comment